Startup

1. Startup қарапайым сөздер дегеніміз не-анықтау және шығу тарихы

Шағын кәсіпкерлік мансабымыз үшін біз бірнеше бизнес аштық және бұл жай ғана емес екенін түсінеміз. Қазір біздің сайт “ХитерБобер.ги” стартап ” ұғымына жатқызуға болады.

Мәселен, бастау үшін startup дегеніміз не? Американдық кәсіпкер Стивен бланк берген стартаптың классикалық анықтамасы (бұл терминді айналып өтуге енгізген).

Стартап-ауқымды бизнес-модельді іздеу және іске асыруға арналған уақытша құрылым.

Қарапайым сөзбен айтқанда, Стартапты бизнестің табысты дамуынан кейін пайда табу мақсатында құрылатын жаңа коммерциялық жоба ретінде анықтауға болады.

“Startup” термині ағылшын тілінен “процестің басы”, оның “старт”деп аударылады. Алайда ашылған коммерциялық жобаны стартап деп атауға болады. Бұл анықтамаға нөлден бастап дамып келе жатқан бизнес-жобалардың шағын бөлігі ғана түседі.

Классикалық стартаптардың бір ерекшелігі бар – олар бірегей (түпнұсқа, эксклюзивті) идеяға ие. Нақты стартап ешқашан белгілі коммерциялық жобаларды көшірмейді, ал түбегейлі жаңа нәрсе болып табылады.

Мысал

Өз уақытында Марк Цукербергтің “Фэйсбук” әлеуметтік желісін құру идеясы мүлдем бірегей және жаңа болды: Интернетте мұндай форматтың аналогы болған жоқ.

Егер сіз өзіңіздің әлеуметтік желісін құруды шешсеңіз, бұл сіздің бастамаңыз негізінде түбегейлі жаңа ой болады ма, Бұл стартап болмайды.

Соңғы жылдары “стартап” сөзі өте танымал болды, бірақ халықтың едәуір бөлігі терминді дұрыс пайдаланбайды.

Бұл ұғым адамдар нарықта жаңа дүкен ашуға дейін кез келген бизнесті іске қосуды көздейді. Жиі стартап тек қана интернет-жобаларға қатысты қолданылады.

Сонымен қатар, басқа жағдайда да анықтама дұрыс болуы мүмкін: егер нарықтағы сауда нүктесі пайдалы бизнес-модель ретінде көбейтіп, пайдалануға болатын принципті жаңа форматта әрекет ететін болса, онда бұл шын мәнінде табысты startup болады.

Онлайн жоба туралы да айтуға болады. Егер Сіз Интернет арқылы халыққа қызмет көрсету бойынша түбегейлі жаңа Желілік сервисті іске қоссаңыз, онда сіз табысты стартап жасап, перспективалы желілік кәсіпкер болдыңыз.

Стартап-жақында құрылған компания немесе ұйым (кейде заңды түрде ресімделмеген), өз қызметін инновациялық идеялар немесе жаңа, жаппай пайдалануға әлі жіберілмеген технологиялар негізінде тұрғызады.

Стартаптың әлсіз жақтарына қаржыландыру жетіспеуі мен нарықтағы тұрақты емес жағдайды жатқызуға болады. Шетелде мұндай жобалар студенттер жиі құрылуда: кейде мұндай фирмалар “гараж” деп аталады.

Коммерциялық бастамаға қолданудағы бұл термин алғаш рет 1939 жылы АҚШ-та қолданылған. Сол кезде инновациялармен және жоғары технологиялармен айналысатын барлық компаниялар Сан-Франциско ауданында орналасқан.

Стэнфордтың бірнеше студенті жаңа идея негізінде жаңа бизнес құрып, өз ісін стартап деп атады. Дәл осы бизнес уақыт өте келе Хьюлетт-Паккард немесе Эйч-Пи (HP) атты ақпараттық технологиялар саласындағы табысты және табысты компанияға айналды.

Бүгін startup сөзі интернет-жобаларға жиі қолданылады. Ішінара бұл әділ, өйткені дәл осы Дүниежүзілік желі-ең перспективалы заманауи коммерциялық бағыт.

Тіпті ойланбастан, жасаушыларға ең аз бастапқы шығынмен миллиондаған пайда әкелген 5-10 табысты интернет-стартаптарды атауға болады. Аталған “Фэйсбукты”, сондай – ақ оның отандық нұсқасы – “ВКонтакте” және басқа да әлеуметтік желілерді еске түсіру жеткілікті.

Википедияны (ең үлкен және танымал онлайн-энциклопедияны), “Ютуб” бейнероликтер базасын, интернетте өзінің жеке суреттерін, Вотсап, Скайп және онлайн қарым-қатынас жасауға арналған басқа да сервистерді сақтау және жылдам көрсету үшін “Радикал” сервисін атап өтуге болады.

 

  1. Стартап дамуының негізгі кезеңдері
    Стартап мақсатты аудиторияны тарту үшін сәтті және сұранысқа ие болуы керек, ал онымен бірге инвесторлардың ақшасы болуы керек.

    Жаңа бастаманың табыстылығының басты көрсеткіші-бизнес-серіктестердің оған өз қаржыларын салуға дайындығы. Стартап әрқашан таза коммерцияға негізделген емес: ол ақпараттық, гуманитарлық, ғылыми, бірақ кез келген жағдайда перспективалы болады.

Кез келген стартаппен жұмыстың бастапқы сатысы – оның прототипін жасау. Прототиптің толыққұнды стартап өніміне айналуына қарай трансформацияланады, дамиды және масштабталады. Масштабтау деп қаржы салумен байланысты жобаның ықпал ету аясын ұлғайту түсініледі.

Табысты стартаптың соңғы мақсаты – ірі корпорацияның өнімін сату немесе дербес компания ретінде табысты бизнесті жалғастыру. Тағы бір нұсқа бар-жоба акцияларын биржаға шығару және оны нарықтағы ең жоғары баға бойынша сатуды күту.

Көрнекілік үшін стартап сатылары толығырақ ұсынылған келесі кестені зерделеуді ұсынамыз:

Кезеңдері Іске Ерекшеліктері
1 Pre-seed Жасаушылардың мақсатты аудиторияға не қажет екенін нақты идея мен түсінуінің болуы Бұл кезеңде әдетте идеяны іске асыру жоспары жоқ
2 Seed-«посев» Нарықты зерттеу, кезең-кезеңмен жоспар құру, іске қосуға дайындау Осы кезеңде инвесторлар іздеу туралы ойлаған жөн
3 Прототип  Стартаптың жұмыс моделін құру Прототип тек негізгі функциялары бар және мінсіз жағдайларда жұмыс істеуге арналған
4 Альфа нұсқасы Өнім дайын, бірақ тестілеу және кемшіліктерді анықтау үшін шағын топпен ғана қолданылады Осы кезеңде түзетулер енгізіледі және жобаның жұмыс моделінің ақаулары жойылады
5 Жабық бета нұсқасы Өнімнің толық функционалдық мәртебесі бар, бөгде пайдаланушылардың шектеулі саны тартылады Инвесторлар мен коммерциялық серіктестер табылды
6 Ашық бета нұсқасы Пайдаланушылар белсенді тартылады, жобаны ауқымды айналдыру жүргізілуде Клиенттермен шарт жасалады, қызметтер мен өнімдерді алғашқы сату жүргізіледі

Жоғарыда аталған сатылар сәтті өткенде тауар (жоба) жаппай пайдалануға немесе өндіріске іске қосылады. Ірі бөгде капиталды тартпай-ақ стартаптың ауқымды таралуы мүмкін емес екені түсінікті.

Сондықтан кез келген коммерциялық идея үшін инвестор түпнұсқалығы мен жаңалығынан кем емес. Тіпті ең керемет жобалар қаржылық қолдауды қажет етеді.

 

  1. 1.            Жаңа бастаушыларға арналған тәжірибелерден өз стартап – 5 кеңестерін қалай құруға болады

 

Коммерциялық идеяларды жасау-туа біткен сыйлық емес, дағдысы. Әрбір ақылға қонымды адамның күшімен ең аз шығармашылық есіктері бар табысты стартапер болу.

Табысты стартаптар саласындағы сарапшылар жаңа жобаларды іске қосу үшін идеяларды бізді қоршап отырған барлық нәрседен көруге болады деп санайды. Тек сәл ғана көру бұрышын өзгерту және кейбір жалпы қабылданған әлеуметтік пікірден бас тарту керек.

Көптеген “сериялық кәсіпкерлер” арнайы блокнот бар, онда олар үнемі жаңа ойлар мен бақылауларды енгізеді. Уақыт өте келе олар қызықты және табысты бизнес-идеяларға көшуі мүмкін. Біз сондай-ақ электрондық құрылғыда мұндай блокнот қоюға немесе арнайы файлды ашуға кеңес береміз.

Бизнесті жүргізудің үлкен тиімділігі үшін өнертапқыштық міндеттерді шешудің ТРИЗ — теориясын пайдалануға және енгізуге болады.

Ал енді-өз стартаптарын құру бойынша сараптамалық кеңестер

Қарапайым мысалмен бастайық:

Үлкен үстеме бағасы бар қытай тауарларын қайта сату (300-800%).

Сіз көтерме сауда арқылы тауарларды Қытайда немесе ірі қалада көтерме жеткізушіден сатып ала аласыз және оларды интернет арқылы сата аласыз. Мұндай схеманы жиі “Қытаймен Бизнес” деп те атайды — Рунеттегі өте пайдалы және перспективалы бағыт.

Біздің сайтымыздың командасы осы тақырыптағы табысты кәсіпкер Евгений Гурьевпен жеке таныс. Женя өзінің бизнесін баяғыда және нәтижелі жүргізіп қана қоймай, басқаларды да үйретеді.

Егер сізге жақын арада өз стартапын іске қосып, бірнеше айдан кейін 100-200 немесе тіпті 500 мың рубль табыс табуды қаласаңыз — Евгенияға хабарласыңыз және ол сізді қытай тауарларын сату үшін табысты бизнес құрудың барлық мәселелері бойынша қолыңызбен өткізеді.

Күйеу жігіттердің жетістіктерінен шабыттану үшін пікірлерді қараңыз:

1-кеңес. Қараңыз болашағы

Жаңа идеяларды, технологияларды және бастамаларды үнемі хабардар болыңыз. Өзекті ресурстарға барыңыз,техникалық және ақпараттық жаңалықтарды қолданыңыз және кеше болған жоқ. Бірінші қатарда болыңыз, келесі ұрпақ үшін өнімдер туралы ойлаңыз.

Әлемді осындай, ол қандай бар (бар түрі, оны үздік ерекшеліктері), көмектесті мүмкін емес, кім цеплялся үшін өткен шақ, ал, “мстители” болашағымыз. Біздің болашағымыз-тасымалды гаджеттер, нанотехнологиялар және отынның басқа да түрлерінде жұмыс істейтін машиналар.

Болашақ терминдерінде ойлауға тырысыңыз. Бұл бос арман мен қиял деп ойламаңыз: инновациялық идеяларды нақты мәселелерге байлаңыз. Түпнұсқалық және шығармашылық ойлар сирек кездеседі-оларды күнделікті практикамен ынталандыру керек.

2-Кеңес. Бірдеңе кәсіпқой болыңыз

Қазіргі өркениетті әлемде көшеден адамға жету мүмкін емес арнайы аймақтар бар. Атом энергетикасы, медицина, кеден, кәсіби спорт.

“Бизнестің жол картасы” узкоспециальных салаларында ғана сатып алған соң, жұмыс тәжірибесі компания қызметкерінің осы сала.

Инсайдер – белгілі бір саланы ішінен зерттейтін адам болыңыз – және сіз қажетті білім базасы бар пайдалы нарықтарға кіре аласыз. Ең бастысы-бизнестің қандай да бір саласында барлығы қалай орналасқанын түсінуге деген табандылық пен шынайы ықылас.

Мысал

Майкл Блумберг “жұмыс істеді айтишником” банктегі Salomon Brothers. 80-ші жылдардың басында оны $10 млн. көлемінде шегіндірген.

Бұл сомаға ол осы ұйымдар мен тұлғаларға коммерциялық мәліметтер берумен айналысатын Bloomberg L.P. жеке фирмасын құрды. Енді компания өз тауашасының көшбасшысы, ал “Форбс” тізімінде 13 – ші Блумбергтің өзі және Нью-Йорк мэрі қызметін қоса атқарады.

Қандай да бір салада сарапшы немесе қуатты құралдың шебері болу қиын емес. Тек осы уақытқа жұмсаңыз-өмір бойы пайда әкелетін жеке инвестиция жасаңыз.

Белгілі кәсіпкер және жеке даму және бизнес саласындағы маман Брайан Трейси ең жақсы инвестиция — өз құндылығын және табыс табу қабілетін арттыру екенін айтады.

Әр түрлі адамдармен кездесіңіз, олармен сөйлесіңіз, көмекіңіз. Сіздің білімдеріңіз туралы көбірек адамдар білсін.

Егер сіз бірден бірнеше салада – мысалы, медицина мен саудада, биржалық нарықтарда және IT-технологияларда тік болсаңыз, тамаша. Екі түрлі саланың қиылыстарында көптеген перспективалар ашылады.

3-Кеңес. Сіз шеше алатын мәселені табыңыз

Айналаға қарап, өмір сүру, жұмыс істеу немесе демалуға кедергі келтіретін нәрселерді бекітіңіз. Сіз дайын шешімді таңдай алмайтын мәселелерге назар аударыңыз, себебі оның (шешімнің) жоқ болуы мүмкін.

Жиі осылай болады: сізде белгілі бір қиындықтарға тап болатын фирма бар. Мұндай қиындықтарды жоятын басқа компания құрылады. Табысты қызмет Екінші компанияның табысты және ең үлкен бірінші болып қалыптасуына әкеледі.

Мысал

Графикалық файлдарды сақтау үшін әлемге әйгілі Flickr ресурсы онлайн-ойынды іске қосу үшін теңшелетін суреттерді желіде орналастырудың ыңғайлы тәсілі қажет болған кезде пайда болды.

Енді жүйенің миллиондаған клиенттері бар, ал ойынның өзі туралы ешкім есіне алмайды.

4-Кеңес. Әр түрлі салаларда сервисті үнемі жақсартуға тырысыңыз

Кемелдік шегі жоқ болғандықтан, сізді қоршап жатқан барлық нәрселерді жақсартуға тырысыңыз. Тұрғын үй мен көлік тұрағын іздеу, құжаттарды алу, көлік тасымалы, дәрігерлерге бару сияқты адамдарға ерекше назар аударыңыздар. Бұл міндеттерді қалай тиімді шешуге болатынын ойлаңыз.

Мүмкін, күнделікті әрекеттердің қолданыстағы алгоритмдерін жақсарту үшін жаңа технологияларды тарту керек.

Мысалы, смартфондар ірі кәсіпорындардың жұмысшыларына кедергі емес, өз функцияларын орындауға қалай көмектесе алады деп ойлаңыз. Немесе сандық дәуірде өзіне тән мекемелерде кезек мәселесін шешуге болады.

Монополистер мен ірі мемлекеттік құрылымдардың дамуға ынтасы жоқ екенін есте сақтаңыз. Қалыптасқан жүйелерге қоңырау шалу қиын, бірақ үмітсіз. Кейбір әлемге әйгілі корпорациялар сервисті бәсекелестерден гөрі ыңғайлы ету ниетінің арқасында пайда болды.

Бүгінгі табысты компаниялардың едәуір бөлігі өз уақытында басқа табысты бастамалардың туынды (ал кейбір дерлік клондар) болды. Ең танымал мысалдар – Amazon және Ozon, Facebook және ВКонтакте. Тіпті Тинькофф несие жүйелері (карталары) – Capital One шетелдік аналогының отандық нұсқасы.

Оларды жақсарту үшін қолданыстағы коммерциялық жобаларға қосуға болады деп ойлаңыз. Мүмкін, жаңа, арзан сату жолдарын табу немесе қызметті түбегейлі жақсарту керек. Мұндай инновациялар көбінесе дайын франшизаларды сатып алудан әлдеқайда тиімді және перспективалы. Франшиза деген не туралы біз бұрын жазған болатынбыз.

5-кеңес. Жаңа нарықтарға өнім табыңыз

Жаңа нарықтар үнемі пайда болады, тек оларды бақылауға үлгермейді. Ірі корпорациялардың жаппай өнімі өз бизнесін дамыту үшін көптеген перспективалы бағыттарды тұрақты түрде жасайды.

Ең көрнекі мысал-Microsoft Билл Гейтс құру. Фирма 1975 жылы MITS компаниясы шығарған үй компьютерлеріне арналған софтты іске асыру үшін құрылды. Жаппай өнім ең табысты бизнес-жобалардың бірін айналдыру үшін әлемдік тәжірибеде бастапқы нүкте болды.

Стартап Инвестициялар және сіздің бизнес үшін қаржыландыру іздеу

 Барлық ірі инвесторлар ең көп табыс “қара жылқылар” — жас және талантты, бірақ сенімсіз кәсіпкерлерден ешкімге белгілі стартаптар емес екенін біледі.

РФ-да стартаптарды қаржыландырумен “бизнес-періштелер”деп аталатын венчурлік ұйымдар айналысады.

Венчурлік қорлар бөтен ақшамен — пайлық инвестициялық қорларға (Пифтерге), сақтандыру компанияларының немесе зейнетақы қорларының активтеріне иелік етеді.

“Бизнес-періштелер” – қаржыландыру объектілерін өз бетінше таңдап алатын және болашақта бастамаларға ақша салатын жеке капитал өкілдері.

Дәл осы екі бағытта жаңадан бастаған стартаперлерге инвестиция іздеу керек. Сондай-ақ туыстарын, достарын, мемлекеттік қорларды да тартуға болады. Ресейде туыстарының көмегі – перспективалы бизнес-идеяларға салымдар көлемі бойынша екінші санат.

Инвесторларды іздеудің тағы бір өнімді әдісі-венчурлік компаниялар мен басқа да коммерциялық құрылымдар өткізетін форумдарға, конференцияларға, конкурстарға қатысу.

 

  1. 1.            Табысты жобалардың мысалдары-стартап үшін ТОП-5 идея

 

Сәтті стартаптардың мысалдары-масса. Жыл сайын коммерциялық ойдың бағыттары өзгереді. Бүгін коворкинг пен интернет-қосымшалар өзекті, ертең жекеменшік балабақшалар немесе жеке кадрлық агенттіктер туралы сөз сөйлейді.

Бүгінгі таңда келесі стартаптар ең танымал:

  1. Интернет-технологияларды белсенді тартумен жұмыс істейтін жүк тасымалдау агенттігін ұйымдастыру. Өте перспективалы бағыт, бұл, көп адамдар Онлайн дүкендерде сатып алады.
  2. Авито арқылы сатуды немесе делдалдық қызметті ұйымдастыру көптеген адамдар қандай да бір затты сатуға ниет білдіреді, бірақ осы уақытқа дейін жоқ: делдал ақша түсімінің белгілі бір пайызы үшін сатуды ұйымдастыруды өзіне ала алады.
  3. Жеке балабақшаны ұйымдастыру. Көптеген ата-аналар қызметкерлер тарапынан назардан тыс қалмай, муниципалдық мекемелердің қызметтерін пайдаланғысы келмейді.
  4. Жеке компания балаларға көп уақыт бөлінеді, оның үстіне мүмкіндігі бар ең реттеуге болу мерзімі бала-бақшада.
  5. Электрондық валютаны қолма-қол ақшаға айырбастау үшін ыңғайлы жүйелерді құру.
  6. Әлеуметтік желілер арқылы сату үшін интернет-дүкендерді жылдам орналастыру және іске қосу үшін тиімді қосымшалар жасау.

Бұл шексіз толықтыра алатын үлгі тізімі ғана. Сіз өзіңіз үшін неғұрлым тиімді және қызықты нұсқаны таба аласыз: іске шығармашылықпен қарап, белгілі бір күш-жігерді жұмсауыңыз керек.

Бизнес-жастардан Михаил Дашкиевтің тиімді стартап деген не және оны қалай бастау керектігі туралы бейнесін қараңыз:

6. Қорытынды

Қорытындысын шығарамыз. Табысты идеялар ауада дамиды және олардың көпшілігі шынайы өмірге ие болады. Біздің әрқайсымыздың күшімен табысты стартап құру-өз күшімізге сену және біздің сараптамалық кеңестерімізді пайдалану қажет.

Шағын бастаңыз. Бастау үшін ең болмағанда бір бизнесіңізді нөлден бастаңыз, ал тәжірибе жинақтап, неғұрлым күрделіге көшіңіз – өз стартаптарыңызды іске қосыңыз.

Сіздерге сәттілік және табысты жобалар тілейміз!